Álmodtam egy világot magamnak...

...itt állok a kapui előtt. Adj erőt, hogy be tudjak lépni, van hitem a magas falak előtt.

Hálaadás - Szeptember

2013. október 28. 15:03 - Mogyee

Te is látod, amit én? Nem, az nem lehet. Vagy mégis? Ez már a valóság? Vagy csak álom??

Neem, hölgyeim és uraim, kicsik és nagyok, ez bizony az, aminek látszik. Mogyee megcsinálta. Havi hálaadás, még viszonylag időben. A lehetetlen is lehetséges. Yeah!

Mit szerettem szeptemberben?

 - Nagymamámat megműtötték, így hát levonatoztam Ceglédre, hogy egy kicsit besegítsek a ház körül. Gondoltam, majd a nagyi pihenget, én meg szépen mindent megcsinálok… tudhattam volna, hogy ez csak hiú ábránd :) De hát, a remény hal meg utoljára. Minden esetre fantasztikus négy nap volt. Annyi szeretetet, törődést, gondoskodást kaptam életem során a nagyszüleimtől, amit sosem fogok tudni viszonozni, de most legalább egy kicsit én gondoskodhattam róluk. Eljárkálni boltba, piacra (ahol kitörően nagy sikerem volt, még engedményt is kaptam a paradicsom árából, úgy ám! :)), a mamával együtt főzni, és persze rengeteget beszélgetni. Annyi felé rohanunk a világban, mindig csak egy-egy napra, délutánra tudunk leugrani hozzájuk, sosincs idő azokra az igazi, mély, nagy beszélgetésekre, amire pedig szükségünk van. Nézegettük a fényképeket, a régi meghívókat, ültünk a félhomályos teraszon, csak hallgattam, ahogy a nagymamám elrévedező tekintettel, az arcán egy fél mosollyal mesél, és mesél… és a szavai nyomán megelevenedik egy egész élet. Nézegettem az arcokat, akikre nem emlékszem, vagy tán’ soha nem is ismertem őket, és mégis, a történetek révén olyan, mintha mindig is velem lettek volna. Fiúk, lányok, még nem késő… az idősek millióegy igazi kincset rejtenek magukban. Üljetek le, nyíljatok ki, és hallgassátok őket! Megéri.

- Lelki húgom immár nagykorú lett, és nyugodtan beléphet az összes olyan helyre, amelynek ablakai átláthatatlanok, belsőjüket sejtelmes titkok övezik, és ajtajukon ott virít a 18-as karika… ne vihogjatok, a Nemzeti Dohánybolt használati joga nagy felelősség! Remélem, te is tudod, Mariann, csak okosan! ;) Na de felnőtté válásának örömére meglepetés bulit szerveztünk. Én megpróbáltam megcsinálni a tortát, amiből végül egy pudingos, ronda, de finom valami lett – a lényeg, hogy laktóz mentes volt. :) A buli szerencsére jól sikerült, és bár nem hiszem, hogy sikerült Mariannt meglepni, de az örömért az arcán bőven megérte.

- Osztoztam több százezer ember sorsán, és nekifogtam munkát keresni. Érdekes egy világ az is, nem mondom. :) Nekem izgalmas volt életrajzot írni, állásinterjúkra járni, hirdetéseket bújni, hiszen nagyon új még, és nem is volt élet-halál kérdés a dolog. Viszont azt készséggel elismerem, hogy ez gyermekekkel, családdal, ingatag lakással a hátunk mögött cseppet sem szórakoztató. Nem mondom, hogy át tudom érezni a probléma súlyát, hiszen ez cseppet sem igaz… de talán egy kicsit nyíltabb lettem erre a témára is. Na és persze, végül találtam is munkát… de erről a következő hónapban ;)

- Carlota megtette azt a nagy és bátor lépést, amit viszonylag kevesen merünk, és maga mögött hagyva mindent Marosvásárhelyre költözött, hogy rálépjen arra az útra, ami a hivatásához vezet. Tudom, hogy ez az ő útja, mégis picit féltettem eleinte… de azt hiszem, nem kell. A barátságunk már elég erős kötél, hogy ekkora távolságot is áthidaljon, és persze skype is van a világon. :) Carlota kezdi megtalálni a helyét, és ez így van jól. Büszke vagyok rád, csajszi! ;)

Apróságok:

nagyszülőknek segíteni; nagymamám meséit hallgatni; nagyokat nevetni; este összebújva filmezni; együtt főzni; piacra menni; bókokat kapni; Ő örömének örülni; barátokkal lógni; együtt koktélozni; Carlotát elbúcsúztatni; nosztalgiázni; ölelést adni és kapni; skype-on szerencsétlenkedni; barátságot megélni; meglepetést szervezni; majdnem-tortát sütni; az elfogadást érezni; munkát keresni; állásinterjúra járni; életrajzot írni; összenevetni; esőben sétálni; majd’megfagyni; másnap egy pólóban rohangálni; kézen fogva sétálni; csókot adni és kapni; nyári képeket nézegetni; zenét hallgatni; dalszöveget fordítani; mosolyogni; reményt adni; kihívást elfogadni; az életet igazán, szívből játszani

Végül pedig a hónap dala, amelynek refrénje a hónap idézete is. Tudom, hogy ennek a dalnak van magyar megfelelője, de most az angol illett ide jobban. Megkíséreltem lefordítani nektek, de senki se várjon műfordítást, inkább ez csak a dal értelmét adja át. Remélem, azért érthető lesz. :)

Amikor a Föld még fiatal volt,
És a levegő édes, és a hegyek megcsókolták az eget.
A messzeségen túl annyi út futott minden felé,
Az ember és a természet mégis egymás mellett élt.

A veszély és szépség vadonjában
Élt szeretetben három testvér, akiknek a szívük telve örömmel
Most tanácsot kérnek
És a kérdésük elér az egekig.

Nagy szellemek mind, akik előttünk éltek
Kézen fognak bennünket és vezetnek
Eltöltik a szívünket mindennel, amit tudnak.
Megmutatják nekünk, ami ott van a szemünkben:
Mi mindannyian ugyanolyanok vagyunk
Testvérei egymásnak,
És ebben a világban maradunk csak igazán ugyanolyan testvérek.

Bölcsességet adnak, hogy átadjuk egymásnak.
Erőt adnak, hogy megértsük,
Hogy minden, amit teszünk,
A döntések, amiket meghozunk
Irányt adnak az életünknek.

Minden amit kaptunk, igazi csoda
Ezen a földön, ami nem mindig az, aminek látszik.
Minden sarkon ahol befordulunk,
Találunk egy másik utat, ami tovább vezet.
Egy utazás véget ér, de egy másik kezdődik!

Nagy szellemek mind, akik előttünk éltek,
Kézen fognak bennünket, és vezetnek.
Eltöltik a szívünket mindennel, amit tudnak.
Megmutatják nekünk, ami a szemünkben van:
Mi mindannyian ugyanolyanok vagyunk
Testvérei egymásnak.
És ebben a világban maradunk csak igazán ugyanolyan testvérek.

"Great Spirits of all who lived before,

Take our hands, and lead us.

Fill our hearts with all you know.

Show us that in your eyes: we are all the same

Brothers to each other.

In this world we remain truly brothers all the same."

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mogyeee.blog.hu/api/trackback/id/tr695596454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carlota 2013.11.14. 16:52:59

Mondtam már, hogy nagyon szeretlek? :)
süti beállítások módosítása