Álmodtam egy világot magamnak...

...itt állok a kapui előtt. Adj erőt, hogy be tudjak lépni, van hitem a magas falak előtt.

"Tudtam, hogy elmondhatok bármit egy dalban..."

2013. március 21. 06:01 - Mogyee

Még anno a történelem előtti időkben Carlota megihletett egy írásával, (http://carlota.blog.hu/2013/01/19/_a_zene_az_kell_248) szóval magam is pennát (kötekedő delikvenseknek klaviatúrát) ragadtam, hogy egy kicsit más szemszögből járjam körbe a kérdéskört. Időhiány miatt szó szerint hónapokig készült ez a bejegyzés… hát, vegyétek szeretettel :)

Carlota ugyebár a négy aktuálisan kedvenc számát vette górcső alá. A hasonlóság annyi lesz, hogy itt is lesznek zenék, és mindegyik a kedvenceim között van. A lényegi különbség a csoportosításban lesz! Ha arról kérdeznek, milyen zenét hallgatok, legtöbbször némi gondolkodás után rávágom, hogy mindenfélét. Ilyenkor persze kapom a nagy tekinteteket: azt meg hogy? Pedig nem is olyan nehéz. Engem egy dal viszonylag könnyen megfog – legyen szó a dallamáról vagy szövegéről. Az esetek jó részében még csak nem is azért tetszik, mert a saját életemről szól… egyszerűen csak megragad bennem, és akkor aztán unalomig hallgatom. Lássuk akkor, mit is hallgat Mogyee, úgy nagyjából 0-24 órában! (Úgy is folyton nyafogtok, hogy nincs rendszeresen bejegyzés – gőzömsincsmirőlbeszéltek -, akkor most kaptok egy szééép terjedelmeset.) Íme a vegyes vágott, a’la Mogyee. Jó étvágyat hozzá!

(P.s.: Csak olyan helyeken raktam be a konkrét videoklipet, ahol szerintem fontos a dal értelmezéséhez, nem csak jól néz ki. Persze, megnézni nem kötelező :))

1. Katy Perry – Wide Awake

Igen, tudom. Katy Perry nálam? Bizony. Már régóta szemeztem a videóval, de csak mostanában mertem megtekinteni. Nem volt rossz döntés, sőt! Azóta kifejezetten sokat hallgatom (najó, szinte csak ez megy végig). Nagyon megfogott a szövege is, a dallama is, és ezúttal a látványvilág sem utolsó. Nem kifejezetten a saját életemre kivetítve, de fontosak nekem ezek a sorok. Katy Perry ezzel kellemes csalódás volt, sőt, azóta újabb kedvenc is van tőle. Mindig tanulok valamit!

Felébredtem
Felébredtem
 
Felébredtem
Igen, a sötétben voltam
Nagyot zuhantam
Kitárt szívvel
Felébredtem
Hogy olvashattam félre a csillagokat ennyire?
 
Felébredtem
S most már tisztán látom
Hogy nem minden az
Aminek látszik
Felébredtem
Igen, sokáig tartott az álmom
 
Bridge:
Bárcsak tudtam volna azt
Amit ma tudok
Bele sem kezdtem volna
Nem hajoltam volna meg
A gravitáció fáj
Te mégis megédesítetted
Míg fel nem ébredtem
A betonon feküdve
 
Refrén:
Lezuhantam a legmagasabb felhőről
Lezuhantam az égből
Ma éjjel magam mögött hagyom mindezt
Lezuhanok a legmagasabb felhőről
 
Felébredtem
Nem forgolódom álmatlanul
Összeszedtem magam
És talpra álltam
Felébredtem
Nincs szükségem senkire
 
Felébredtem
Igen, újjászülettem
Kiszabadultam az oroszlán barlangjából
Nem kell tovább színlelnem
Most már túl késő
Lezárult a történet, itt a vége
 
Bridge
Refrén
 
Dörög az ég
Várak omlanak össze
Próbálok kitartani
Isten a tanúm, hogy megpróbáltam
Mindent fényesen látni
De már nem vagyok vak
Felébredtem
Felébredtem
 
Refrén
 
Felébredtem…

2. Kelly Clarkson – Breakaway

Szintén nem a saját életem nagy dala… de egy számomra nagyon kedves emberé igen. Az énekesnő ritka tehetséges, ez a dal pedig teljesen saját szerzeménye. A videoklip, a zene, a szöveg mind-mind a szívem csücskében tanyáznak. Sokat jelentett pár éve, sokat jelent ma is.

3. Nick Pietra & Rudy Pietra – Katy Perry: Firework cover

Mert ilyen is kell. A cover tulajdonképpen egy feldolgozása valaki más számának. Ez a srác nem csak ijesztően tehetséges (bátran keressetek rá, gyakorlatilag bármilyen hangszínen képes énekelni, legyen az női vagy férfi), de egy egészen más, számomra közelebbi értelmezést adott a dalnak. Magát a szöveget nagyon szerettem régóta, de a dal ebben a verzióban nőtt igazán a szívemhez.

Érezted már úgy magad, mint egy ócska zacskó darab
Amit fel-fel kap a szél
És mindent újra kezdenél?

Érezted már úgy magad, vékonynak mint egy papírlap
Egy kártyavár mi összedől
Ha csak egy kicsit rábököl?

Érezted már úgy magad, hat lábbal a föld alatt
Eltemetve, sikoltva
Süket fülekre találva?

De nincs veszve semmi se, neked is esélyed van
Mert benned is ott van az isteni szikra.

Csak gyújtsd meg a lángot
Hadd szikrázzon
Tiéd az éjszaka
Mint a július negyedike.

Mert te olyan vagy mint egy tüzijáték 
Gyere mutasd meg mindenkinek mennyit érsz
Hadd tátsák a szájukat, ó!
Ahogy ragyogsz az égbolton

Olyan vagy mint egy tüzijáték
Mutasd meg színeidet
Hadd tátsák a szájukat, ó
Térdre hullanak majd előtted

Ne gondold, hogy haszontalan vagy
Egyedi vagy és nem helyettesíthet senki
Bárcsak tudhatnád mit hoz a jövő
Tudd, hogy minden vihar után szivárvány jön!

Talán te is oka vagy, ha zárva van az ajtó
Menj hát oda nyisd ki, ott a jó útra nyíló!

Mint egy szikrázó pálca, szíved repesni fog
Ha majd eljön az idő, te is tudni fogod.

Mert te olyan vagy mint egy tüzijáték 
Gyere mutasd meg mindenkinek mennyit érsz
Hadd tátsák a szájukat, ó!
Ahogy ragyogsz az égbolton

Olyan vagy mint egy tüzijáték
Mutasd meg színeidet
Hadd tátsák a szájukat, ó
Térdre hullanak majd előtted

Bum bum bum
Fényesebb mint a Hold, Hold, Hold
Ez mindig benned volt
És itt az ideje kiengedni

Mert te olyan vagy mint egy tüzijáték 
Gyere mutasd meg mindenkinek mennyit érsz
Hadd tátsák a szájukat, ó!
Ahogy ragyogsz az égbolton

Te egy tüzijáték vagy
Mutasd meg színeidet
Hadd tátsák a szájukat, ó
Térdre hullanak majd előtted

Bum bum bum
Fényesebb mint a Hold, Hold, Hold

Bum bum bum
Fényesebb mint a Hold, Hold, Hold

4. Holdviola – Ha te tudnád

Igen, végre egy magyar! Nem kell aggódni, lesz is még :) Egy ideje rákaptam a népdalok valamilyen irányú feldolgozására. Ilyenkor nem is annyira a szöveg, mint inkább a dallamvilág fontos. Rengeteg ilyen zenét hallgatok, de talán ez a kedvenc. (Srácok, nem elhanyagolható szempont, hogy az énekes hölgyemény még lány szemmel mérve is gyönyörű.)

5. Eminem – Not afraid

Meglepő lehet tőlem a rap. Pedig hallgatok, nem is keveset. Lesz is még… Eminemről mindenképpen írni fogok még egy szép napon. Ő az egyik olyan híresség, ami mindazt megtestesíti, akivel én foglalkozni akarok :) Nagyon mélyek a dalai, és itt most bizony a trágár kifejezéseket is beleértve. Mert fel lehet úgy is fogni, hogy megállás nélkül ontja magából a szennyet… és úgy is, hogy egy utcán felnőtt kölyök kiordítja magából a fájdalmát. Nekem az utolsó a közelebbi… tőle is több mindent hallgatok, ez a dal nagyon új, és egy egészen új Eminemet mutat meg. Először a dallamra figyeltem fel… aztán rákerestem a szövegre, mert nyelvvizsga ide vagy oda, a rap még túl gyors :) Nem bántam meg, mára az egyik kedvencem.

Linkin Park – Somewhere I belong & Leave out all the rest

Ajjaj, itt mekkora bajban voltam. A Linkin Park már egy pár éve az életem meglehetősen szerves része, mondhatni, a legnagyobb lelki változásaimban végig mellettem álltak a srácok :) Sokan szidják őket, sokan nem tartják igazi rocknak, pedig szerintem van létjogosultsága. Az énekes, Chester Bennington (elképesztően énekel, szerelmes vagyok a hangjába) is szerepelni fog még a blogon, benne is egy igaz utcakölyköt tisztelhetünk. Kihallani a fájdalmat a hangjából, nem is egy helyen… ez volt az első, ami megfogott bennük, a Numb című számukkal. Sokáig csak azt az egyet ismertem és hallgattam, majd szépen sorjában jött a többi. Végül is azért nem raktam most be ide, mert a szövege nem annyira igaz rám, mint ennek a kettőnek. A sorrend sem véletlen… az én életemhez is így köthetőek a dalok. Mindkettő abszolút az enyém is, az a bizonyos „ezt rólam írták…”

Demi Lovato & Joe Jonas – Wouldn’t change a thing

Mindenki ijedten hátraugrik, és felordít: távozz sátán!!! Bizony, jól látjátok, Jónás bratyók a blogomon. (A legmorbidabb, hogy már másodszor) Anno nem lett volna az a hatalom, ami rábír, hogy én ezt a filmet megnézzem (most sincs), így a dalt sem ismertem. Aztán amikor az életem egy olyan szakaszába ért, egy barátnőm mutatta, miszerint ez, így ahogyan van, rólam szól. És igaza lett. Lehet őket utálni vagy szeretni, egyet el kell ismerjünk: az érzés, amiről énekelnek benne, egyáltalán nem ismeretlen…

5 yards – Harc után

Ez a dal nagyon különleges, és nagyon-nagyon közel áll a szívemhez. Az együttes egy amatőr banda, ez az egy felvételük van eddig (milyen kár!), a szöveget egy leányzó írta, a zenét az énekes srác. A dallamvilága abszolút magával ragad, az énekes hangja nagyon különleges, de ami itt a legdurvább, az a szöveg. Aki már vesztett el csatát az életében (és vagyunk így egy páran), vagy éppen hogy csak túlélte, az pontosan érti, miről is szól ez a dal… és őt is pont úgy fogja gyomorszájon vágni, mint anno engem. Ez egy mestermű. Amikor ilyeneket hallok, mindig fájdalmasan felsóhajtok: ilyen gyöngyszemeink vannak, miközben SP nézettsége 1 millió fölött van… (csak, hogy tisztázzuk, ez amúgy az emberiség szégyene.)

B.o.B. feat Hayley Williams – Airplanes

Újabb rap, megspékelve egy kis (meglehetősen jó) énekkel. Ebbe a dalba azonnal beleszerettem, még tavaly nyáron, és ez volt az első kikacsintásom a rap műfaja felé :) Itt is elsődlegesen a dallam fogott meg, és csak utána értelmeztem a szöveget. Nem az én életemről szól, hiszen ez a rapper története. De amellett, hogy meglehetősen őszintére sikerült (a legjobb értelemben), el kell, hogy ismerjük, néha mindünknek jól jönne egy kívánság…

Torres Dani és a Veni Styx – Három az egyben

Ennek a dalnak is szenteltem korábban már egy teljes bejegyzést, így most nem is ragoznám… de innen semmiképpen nem akartam lehagyni.

Two Steps From Hell – Heart of courage & After the fall

Nagy-nagy szerelmeim az instrumentális zenék. Egyrészt, mert ezekre lehet a legjobban tanulni, másrészt, mert csak lefekszel az ágyadra, behunyt szemmel hallgatod, és egy másik világ tárul fel előtted. Odáig meg vissza vagyok a klasszikusabb hangszerekért, mint hegedű, cselló, zongora, vagy éppen egy méretes kórus vokálja… naphosszat tudnék áradozni az instrumentális csodák világáról, de lehet, inkább bejegyzés lesz belőle (azért figyelitek, csak ma ez már a harmadik bejegyzés ígéretem). Azért Hans Zimmernek még ezen a listán helyet kell, hogy szorítsak. No, majd megoldjuk.

Fekete Dávid & Cserpes Laura – Egy nap

Ismerjétek el, hogy néha azért meglepődtök :) Pláne, ha bevallom, hogy a romantikus dalok közül talán ez a kedvencem. Ránézésre egy kis limonádé, szépfiú, széplány, nyálas környezet, tingli-tangli zene… itt egyértelműen a szöveg fogott meg. Aki szerelmes, annak úgy sem kell magyaráznom, érti. A többieknek meg csak pár idézettel mutatnám meg, mennyire egyszerűen is meg lehet fogalmazni a szerelem igazi mélységét. „Ha hív egy út, vagy bánt a múlt, csak érezd úgy, kezed a kezembe bújt.” „Ne őrizd, ne rejtsd el, ha tényleg valami bánt – Ha érzed, hogy félek, majd kérlek, ölelj át!” „Ne őrizd, ne rejtsd el, ha szíved szomorú még! Meséld el ma éjjel: az új nap mitől szép?”

Bon Jovi – It’s my life

Na ez a dal annyira az ars poeticám, hogy bizonyos körökben ismerőseimnek előbb jutok eszébe a kezdődallamról, mint maga az énekes :) A dallamért odáig vagyok, Bon Jovi hangja hiperszexi, és a szöveg minden egyes sora az enyém. Nem nagyon tudok róla többet írni… ez a dal én vagyok.

Nickelback – If today was your last day & Lullaby

Na itt megint az a helyzet, hogy csípőből 8-10 számot belinkelnék ide, de ez most nem olyan bejegyzés. Végül mégis e kettő mellett döntöttem, mert talán ezek a leginkább a sajátjaim. Az első már szerepelt egyszer a blogomon, akkor elég kimerítő elemzést hagytam az utókorra, szóval ezt inkább most átugrom :) A másik nagyon fontos nekem. Rengetegszer adott már erőt, és nem egyszer adtam általa én vigaszt másoknak. Ijesztően betalálós szövegeik vannak remek dallamvilággal, érdemes keresgélni! Arról nem is beszélve, hogy Chad Krueger hangja a második nagy szerelmem…

Suhancos – Bájoló

Egy dal, amit bármennyiszer újra tudok hallgatni. A rap résznél mindig nagyon fülelek, aztán az elején meg a végén csak behunyom a szemem, és hallgatom. Mit mondhatnék? Intelligens szöveg, igényes, gyönyörű zene, és Radnóti… kell még mondanom egyáltalán bármit is?

Christina Grimmie & Sam Tsui – Nelly: Just a dream cover

Na, itt nem tudtam, hogy ezt tegyem-e ki, vagy az eredetit, mert mindkettőt sokat hallgatom… de amikor igazán aktuális volt, akkor így dúdoltam többet, szóval maradt ez. Egy életciklusom vezérdala, a soraiban ott az egész történet. Aki érti, érti, többieknek meg nem kell. Egy időben ez volt a „depizős dalom”. Mára ez változott, de még mindig sokszor előkerül.

Rád gondoltam,
Magamra gondoltam,
Magunkra gondoltam.
Hol tarthatnánk már?
De felnyitom a szemeimet
És ez az egész csak egy álom volt…

Tehát visszamegyek azon az úton,
Vajon visszajön még?
Senki sem tudja,
De aztán rájövök, hogy ez az egész csak egy álom volt…

A fellegekben jártam,
Most viszont olyan, mintha a pincében lennék.
Legelőször is
Már talált magának valaki mást:
Esküszöm, nem tudom ezt elviselni,
Hogy tudom, a kicsim már valaki másé.

Te most csak várakozol, kicsim én gondolkozni sem bírok,
Hagynom kellene, meg kellene szereznem azt a gyűrűt,
Mert még mindig érzem a levegőben,
Látom a gyönyörű arcodat,
Az ujjaimat a hajába fontam.

A szerelmem,
Az életem,
A kedvesem,
A feleségem
Elhagyott engem, rosszul vagyok,
Mert tudom, hogy ez nem volt helyes.

Rád gondoltam,
Magamra gondoltam,
Magunkra gondoltam.
Hol tarthatnánk már?
De felnyitom a szemeimet
És ez az egész csak egy álom volt…

Tehát visszamegyek azon az úton,
Vajon visszajön még?
Senki sem tudja,
De aztán rájövök, hogy ez az egész csak egy álom volt…

Egyedül vagyok,
S esküszöm, látom az arcodat és minden alkalommal, mikor
Megpróbálom feltenni az Usher-ömet, nem hagyhatom elveszni
És bízok benne, hogy észreveszi: csak Rá vágyom,
Most már meg kell tanulnom.

Nem adtam át az egész szerelmemet,
Azt hiszem ezért fizetek meg most.
A buliban is állandóan csak Rá gondolok,
Annyira szerettem őt.
De várj, azt hiszem ez a szerelem nem volt elég,
Állandóan erre gondolok, egyedül vagyok.
Azt kívánom bárcsak felvenné a telefont,
De döntést hozott, továbblép,
Mert elrontottam…

Rád gondoltam,
Magamra gondoltam,
Magunkra gondoltam.
Hol tarthatnánk már?
De felnyitom a szemeimet
És ez az egész csak egy álom volt…

Tehát visszamegyek azon az úton,
Vajon visszajön még?
Senki sem tudja,
De aztán rájövök, hogy ez az egész csak egy álom volt…

Ha szerettél már valaha valakit, akkor tedd fel a kezedet!
Ha szerettél már valaha valakit, akkor tedd fel a kezedet!
És most ők mind elhagytak és azt kívánod, bárcsak mindent megadhatnál nekik.

Ha szerettél már valaha valakit, akkor tedd fel a kezedet!
Ha szerettél már valaha valakit, akkor tedd fel a kezedet!
És most ők mind elhagytak és azt kívánod, bárcsak mindent megadhatnál nekik.

Rád gondoltam,
Magamra gondoltam,
Magunkra gondoltam.
Hol tarthatnánk már?
De felnyitom a szemeimet
És ez az egész csak egy álom volt…

Tehát visszamegyek azon az úton,
Vajon visszajön még?
Senki sem tudja,
De aztán rájövök, hogy ez az egész csak egy álom volt…

Rád gondoltam,
Magamra gondoltam,
Magunkra gondoltam.
Hol tarthatnánk már?
De felnyitom a szemeimet
És ez az egész csak egy álom volt…

Tehát visszamegyek azon az úton,
Vajon visszajön még?
Senki sem tudja,
De aztán rájövök, hogy ez az egész csak egy álom volt…

Fanka és Kowa – Ez a mi mesénk

Megint csak rap, és megint csak nem illik rám a szöveg. De vannak az életemben emberek, akikre teljesen (legalább is az én nézőpontomból). Ezek az emberek a már sokat emlegetett bátyáim. Ez az ő daluk…

P!nk – Perfect & Try

Megint egy előadó, akitől nem tudok egyetlen dalt kiemelni :) Nagyon szeretem Pinket, a szókimondó stílusát, a szövegeit, a hangját, és azt, amit a színpadon leművel. Ezen a kettőn kívül is rengeteg dalát tudnám most ide beilleszteni, nagyon nehéz volt a választás… de csak sikerült. Az első nagyon igaz rám – pontosabban ránk. Biztos vagyok benne, hogy ezzel nem vagyunk egyedül :) A második megint nem annyira az én dalom, mintsem egy kedves ismerősömé. Tudod, hogy rád gondolok… ez a dal a tiéd :)

Demjén Ferenc – El kell, hogy engedj

Mekkora himnuszom volt egy időben… és bizonyos értelemben még most is nagyon igaz rám. Sokaknak elküldtem ezt a számot, mintegy válaszként bizonyos élethelyzetekre. Sokáig nem vettem elő, aztán valamikor a hetekben meghallgattam újra. Rengeteg emlékem van róla, és minden egyes sora ugyanúgy igaz most is… csak éppen nincs, akinek küldhetném. Szerencsére? :)

Josh Groban – You raise me up

Sokan tévesen azt hitték, a szerelemről szól. Nem igaz. Istenről szól. Helyesebben mondva, Istennek.

Edda – Álmodtam egy világot magamnak

Megint csak majdnem minden számukat ki tudnám emelni… de szerepeljen most itt ez az egy. A szövegében ott vagyok én is, az életfelfogásom, a hitem is benne van. Nem véletlen, hogy ez a blog címe :)

Hans Zimmer – válogatás

Lehet, hogy a nevet konkrétan nem ismeritek, de száz százalék, hogy már hallottatok tőle valamilyen művet, hiszen rengeteg filmnek a zenéjét ő jegyzi, és bizony nem is akármilyen szinten. Peral Hrabour, Forrest Gump, Titanic, Inception, Nolanféle Batman trilógia, Karib tenger kalózai… csak, hogy egy párat említsek. Csak hallgatod a zenét… és kinyílik egy másik világ.

Miley Cyrus & Nick Jonas – Before the storm

Na, és most vesztettem el a megmaradt olvasóimat. Három a magyar igazság, hát akkor Jónás bratyók harmadjára is a blogomon (ezt soha az életben nem mosom le magamról). Sajnálatos módon itt a zene nem annyira nagy élmény, mert a srác csak nyervákol, de a szöveg megfogott. Már nem is emlékszem, hogyan került elém ez a dal… de nagyon aktuális élethelyzetben, nagyon betalált. Méra szerencsére érvényét vesztette, de mindig is emlékeztetni fog arra a korszakra, és azokra az érzésekre. Helye van itt.

Ákos – Gyermekember & Idegen érzés

Na, végre egy kis Ákos, erre még csak nem is a saját dalai… érdekes egy ember vagyok :) Az első dalnak már külön bejegyzést is szenteltem itt, ezt nem ragoznám. A második pedig egyszerűen az én szerelmes lelkemnek szól. Mert igen, lehet ilyen is egy első szerelem. Sőt. Ilyennek kellene lennie.

Phil Collins – True Colors

Sokan sokféleképpen elénekelték már ezt a dalt, de nekem mindig is ez a verzió marad az igazi. Rengeteg embernek tudtam üzenni régen is, és ez nem változott. Emberek, merjétek megmutatni magatokat! :)

Társulat – Ezt kapd ki, Krupke!

Megint egy dal, ami nem rólam, inkább azokról szól, akikhez a hivatásom szól. Maga a dal a West Side Story című musicalből van. Senkit se tévesszen meg a vidám dallam, iszonyatosan ütős a szövege. De ami a legdurvább, hogy sajnos igaz. Minden szava.

Hillsong – Mighty to save

Egy alapvetően keresztény könnyűzenei banda, akik világszerte elég ismertek, koncertjükön is voltak már. Nagyon szeretem a zenéjüket, mert a szövegeik nem eretnekek, a hangjuk nem nyálas, és még a dallamok is fülbemászóak. Valahogy így kellene a Jézus plöm-plöm helyett…

Vastag Csaba & Vastag Tamás – Őrizd az álmod

És a legvégére megint csak két olyan előadó, akiket alapvetően nem annyira kedvelek, de ez a daluk nagyon jól sikerült. Egy alapvető érzést fogalmaznak meg, ami mindünkben ott van… és most, így, az érettségi és felvételi tájékán hiszem, hogy nem csak nekem aktuális :)

Hát ez lett volna az én maratoni bejegyzésem. Szinte teljesen kizártnak tartom, hogy valaki teljesen végigolvasta és végighallgatta :D De ez nem is baj. Bőven nincs itt az összes előadó, akiktől választok, amikor zenehallgatásra kerül a sor, és nincs itt az összes műfaj sem, amit szeretek. A célom csupán annyi volt, hogy bebizonyítsam: igenis, létezhet olyan, hogy valaki gyakorlatilag mindent meghallgat. Legközelebb már a hálaadás jön, ígérem :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mogyeee.blog.hu/api/trackback/id/tr485157502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carlota 2013.03.24. 22:49:09

Holnap reagálok rá rendesen, most csak annyit, igen, mind a kétszer ráismertem a dalaimra. És köszönöm, mert mind a kettőt te mutattad. :)
süti beállítások módosítása